Oktatóink

Schmercz István, Dr.
Születési év: 1948.
Elérhetőség: schmercz.istvan@gmail.com
Egyetemi tanulmányok
Kossuth Lajos Tudományegyetem
Szakképzettség
kémia-fizika-technika szakos középiskolai tanár
pedagógia szakos előadó
pszichodráma vezető
Tudományos fokozat (a tudományág megjelölésével PhD, CSc DLA)
CSc /neveléstudomány – Pedagógiai szociálpszichológia, PhD /Educational Sciences 1995.
Eddigi oktatói tevékenység (oktatott tárgyak felsorolása, oktatásban töltött idő):
- Pedagógiai szociálpszichológia: 15 év
- Kreatív attitűd: 10 év
- Pszichodráma: 5 év
- Konfliktuspszichológia: 5 év
- Szociálpszichológia: 5év
- Kutatásmódszertan 9 év
Az eddigi szakmai gyakorlat és teljesítmény bemutatása:
- Két, Magyarország több főiskoláján is használt tankönyvnek („A tanulói személyiség megismerése”, „Pedagógiai szociálpszichológia”) vagyok a szerkesztője, több, a főiskolán használt tankönyvnek a társszerzője.
- A kutatás-módszertan I. és II. tankönyvek társszerzője vagyok, melyet a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen a közoktatási vezető szakirányú továbbképzésén használnak.
- Társadalomtudományi kutatások című tankönyvnek a társszerzője.
- 3 nemzetközi és 4 hazai nemzetközi kongresszuson tartottam előadást pedagógiai szociálpszichológiai kutatásaimból. A belföldi szakmai tanácskozásokon rendszeresen szerepelek.
Az elmúlt 5 év szakmai, tudományos (művészeti) munkássága (a legfontosabb maximum 5, az oktatott tárgy/tárgyak szakterületéhez tartozó publikáció, alkotás felsorolása);
- Sajátos pedagógiai pszichológiai ismeretek. BME, Budapest, 2015. Közreműködés. társszerző.
- Kutatás a képzés szolgálatában. In:Varga Lajos (szerk.): Húsz éves a közoktatási vezetőképzés 101-218.o. Gergely László Alapítvány, Miskolc, 2014. Közreműködés: társszerző.
Az eddigi tudományos-szakmai életmű szempontjából legfontosabb 5 publikáció vagy alkotás felsorolása (amennyiben az előbbiektől különböznek)
- Az osztályfőnök közösségszervező nevelőmunkája, Bölcsészdoktori értekezés Debrecen, 1981.
- Értékszocializáció az osztályban Kandidátusi értekezés. Nyíregyháza, 1993.
- Az iskolai kedvezőtlen csoporthelyzetet jellemző értékorientációk és attitűdök
- Budapest-Szolnok, 1995. 309-314.o.
- Tanulók helye az osztályban <Módszertani Közlemények XXXVI./3. (1996) 91-97.o.
- A tanulói kreativitás fejlesztése
Tudományos/ szakmai közéleti tevékenység, nemzetközi kapcsolatok bemutatása:
- Magyar Pszichológiai Társaság (tag)
- Magyar Pedagógiai Társaság (tag)
- Magyar Tehetséggondozó Társaság (tag)
Publikációk
Folyamatosan frissített, közhiteles publikációs lista a Magyar Tudományos Művek Tárában:
https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10008772