;

Tanulmányok

Barabásné Kárpáti Dóra – Olajos Judit – Körei László
Egyetemi hallgatók szubjektív egészségérzetének vizsgálata

Tartalom

    1. Bevezetés; 2. Szakirodalmi áttekintés; 2.1. A jóllét elméleti háttere; 2.2. A mentális egészség fontossága; 2.3. A mentálhigiéné elméleti háttere; 2.4. Lakossági egészségfelmérések; 2.4.1. Európai lakossági egészségfelmérés; 2.5. Egészségügyi országprofilok; 2.5.1. Magyarország: egészségügyi országprofil; 3. Minta és módszerek; 4. Eredmények; 5. Összegzés, következtetés 

    ABSZTRAKT

    A tanulmány az életmódbeli tényezők vizsgálata mellett a szubjektív egészség megítélését vizsgálja egészségmegőrzés; egészségfejlesztés egyetemi hallgatók körében. Saját kutatási eredményeinkkel támasztjuk alá az egészségmegőrzés, és az egészségfejlesztés fontosságát a felsőoktatásban. A vizsgálatot a Nyíregyházi Egyetem hallgatói körében végeztük. Vizsgáltuk az egészségi állapot megítélését, az egészséges táplálkozással, rendszeres testmozgással, az egészségmegőrzéssel kapcsolatos attitűdöt, a szubjektív jóllétet és az élettel való elégedettséget. Eredményeink szerint a hallgatók jó egészségi állapota, egészségérzete, a napi rendszerességgel végzett testmozgás, az egészséges táplálkozás fontos szempont. Úgy vélekedtek, hogy sokat tehetnek az egészségükért. Felsőoktatási egészségfejlesztési programban a kliensfókuszú, egészségpromóciós aspektusú mentálhigiénés támogatás relevanciáját is kiemelt törekvésnek tartjuk.

    TITLE

    Examination of university students' subjective sense of well-being

    ABSTRACT

    In addition to examining lifestyle factors, the study examines subjective health assessments in relation to health maintenance and health promotion among university students. Our own research findings support the importance of health maintenance and health promotion in higher education. The study was conducted among students at the University of Nyíregyháza. We examined perceptions of health status, attitudes toward healthy eating, regular exercise, and health maintenance, as well as subjective well-being and life satisfaction. According to our results, students' good health status, sense of well-being, daily exercise, and healthy eating are important factors. They believed that they could do a lot for their health. In the higher education health promotion program, we also consider client-focused, health promotion-oriented mental health support to be a priority.