;

Tanulmányok

Inántsy-Pap Ágnes - Szilágyi Barnabás
Görögkatolikus iskolába járó diákok a XXI. század elején

Tartalom

    1. A gyermek baráti köre; 2. Iskolával való formális és informális kapcsolattartás; 3. Családi belső kommunikáció; 4. Családi munkamegosztás; 5. A családon belüli nevelési elvek és az iskola által képviselt elvek kapcsolata; 6. Összefoglalás; 7. Következtetések 

    ABSZTRAKT

    A 21. századi Magyarországon a római katolikus és görögkatolikus iskolák jelentős szerepet játszanak a közoktatásban. A 2022/2023-as tanévben 752 katolikus intézmény működött, több mint 140 000 tanulóval. A kutatás a görögkatolikus tanulók családi tőkéjét és oktatási elveit vizsgálja. A családi tőke – beleértve a szülők aktív részvételét, az otthoni oktatási elveket és a családon belüli kommunikációt – kulcsfontosságú tényező a diákok tanulmányi eredményeinek alakulásában.  A tanulmány betekintést nyújt abba, hogy a családi és társadalmi környezet hogyan befolyásolja a görög katolikus iskolákban szerzett oktatási tapasztalatokat és eredményeket. A görögkatolikus közösség által képviselt értékek és oktatási elvek elősegítik a diákok fejlődését és sikereit az oktatási rendszerben.

    TITLE

    Students attending Greek Catholic schools at the beginning of the 21st century

    ABSTRACT

    In 21st century Hungary, the Roman Catholic and Greek Catholic schools play a significant role in public education. In the school year 2022/2023, there were 752 Catholic institutions with more than 140,000 students. This research examines the family capital and educational principles of Greek Catholic students. Family capital - including active parental involvement, home education principles and communication within the family - is a key determinant of students' academic achievement.  This study provides insights into how family and social environments influence educational experiences and outcomes in Greek Catholic schools. The values and educational principles represented by the Greek Catholic community enhance student development and success in the educational system.